Deze opleiding
locatieBreda |
diplomaAd |
typeregulier, 120 EC |
start1 september |
taalvolledig Nederlands |
opleidingsduur2 jaar deeltijd |
accreditatiesNVAO |
croho-code80139 |
Na de Associate degree Communicatie deeltijd weet je hoe je met communicatie bijdraagt aan de organisatiedoelen. Je weet hoe je doelgroepen boeit en bindt en hebt geleerd goed te kijken naar wat ze wensen en nodig hebben. Dat verandert nogal eens. Om hierop te kunnen anticiperen houd je de behoefte goed in de gaten. Daardoor weet je steeds het juiste verhaal te vertellen in woord en beeld.
Deze opleiding heeft meerdere vormen :
- deeltijd te Breda
- voltijd te Den Bosch
Waarom aan de Avans?
Naast de deeltijdopleiding Associate degree kun je ook kiezen voor de Bachelor deeltijdopleiding Communicatie. Deze deeltijdopleiding rond je af in 4 jaar.
Studieprogramma
Framing & factchecking
Als communicatieprofessional draag je bij aan optimale communicatie van je organisatie, zowel naar buiten toe als intern.
Je weet met welke combinatie van woord, beeld en geluid je verschil maakt in de beleving van onder meer klanten, medewerkers en bezoekers.
Communicatie optimalisatie
Als communicatieprofessional draag je bij aan de optimalisatie van de communicatie in en van de organisatie.
Daarmee draag je bij aan een positieve beleving van onder meer klanten, bezoekers en medewerkers.
Communicatiesensitiviteit
Je leert hoe de organisatie in elkaar steekt en wat ze precies voor ogen heeft met haar communicatie. Wat wil de organisatie vertellen en wie is daarbij betrokken?
De kracht van tekst
Je schrijft en redigeert 5 verschillende teksten, zoals een commerciële tekst, artikel of blog. Dat doe je op basis van een briefing en debriefing, rekening houdend met het auteursrecht.
Huidige en gewenste organisatie-identiteit
Als communicatieprofessional adviseer je de organisatie hoe ze haar eigenheid en corporate merk op een overtuigende en onderbouwde manier visualiseert en bewaakt.
De kracht van dialoog
In deze module leer je wat de meerwaarde is van dialoog en hoe deze het meest tot zijn recht komt.
Je krijgt inzicht in het herkennen en erkennen van bubbels en leert wanneer dialoog een passende manier van communiceren is voor een organisatie.
Keuzemodule: Multichannel marketing
Als marketing(communicatie)professional stimuleer je de afzet of verkoop van producten en diensten door bestaande en aankomende klanten op de juiste manier te benaderen.
Onderwijs
taal van onderwijs | 100% nl |
---|---|
avondonderwijs | n.v.t. |
afstandsonderwijs | n.v.t. |
onderwijsvormen
De Ad Communicatie is opgebouwd uit 7 modules: 6 blokken van 10 weken en 1 blok van 20. Je hebt maximaal 1 middag en 1 avond achter elkaar les. Daarnaast leer je op je werkplek en door zelfstudie. Elke module rond je af met een beroepsproduct waarmee je aantoont dat je beschikt over vooraf omschreven vaardigheden. De Ad duurt gemiddeld 2 jaar. De eindopdracht draait om jouw persoonlijke positionering als communicatieprofessional.studielast
In Breda heb je les op woensdagmiddag en -avond. In Den Bosch op dinsdagmiddag en -avond. Reken voor contactonderwijs op minimaal 6 uur per week. Voor zelfstudie gemiddeld 12 uur. Daarnaast werk je bij voorkeur minimaal 16 uur per week in de communicatiebranche.Let op: omdat Avans het onderwijs modulair aanbiedt, kan het zijn dat de lesdag tijdens de opleiding verandert.
bindend studieadvies
- minimaal 45 EC in de eerste 24 maanden
Toelating en kosten
startmomenten
aanmelding deadline : 1 juli 2024
wettelijk tarief : € 2150 (€1075 in het eerste jaar)
instellingstarief : € 6456
aanmelding deadline : 1 juli 2025
collegegeld nog niet bekend
toelaatbare profielen
havo N&T | toelaatbaar |
---|---|
havo N&G | toelaatbaar |
havo E&M | toelaatbaar |
havo C&M | toelaatbaar |
vwo N&T | toelaatbaar |
vwo N&G | toelaatbaar |
vwo E&M | toelaatbaar |
vwo C&M | toelaatbaar |
MBO niveau 4 | toelaatbaar |
toelatingseisen
werk naast de opleiding (duaal)
Bij aanvang van de opleiding heb je bij voorkeur een studierelevante werkplek voor ongeveer 20 uur per week. Hier:
- heb je voldoende mogelijkheden om je te ontwikkelen tot een oplossingsgerichte communicatieprofessional
- kun je vakliteratuur en regelgeving bestuderen, materialen gebruiken en discussiëren over het vak
- kun je praktijkopdrachten uitvoeren.
Als je werkplek hier niet aan voldoet, kan het lastig zijn opdrachten uit te voeren. Dan is het raadzaam om een andere werkplek te zoeken.
Na de studie
Beroepsperspectief / arbeidsmarkt
Hieronder zie je een aantal beroepen die je kunt beoefenen met Ad Communicatie.
Potentiële beroepen
Je bent medeverantwoordelijk voor het uitdenken en uitvoeren van interne communicatie-uitingen. Op verzoek adviseer je het management over de te voeren strategie.
Je houdt je bezig met de reputatie van de organisatie waarvoor je werkt. Je bedenkt eigentijdse manieren waarop je het imago kunt verbeteren en voert die plannen ook uit.
Je verricht ondersteunende en organiserende taken bij een reclame- of communicatiebureau of op de communicatieafdeling van een groot bedrijf. Je zorgt ervoor dat er promotiemiddelen worden gemaakt.