Deze opleiding

Tijdens de deeltijdopleiding Marketing Management Associate degree ontdek je alles over marketing en sales. Je leert hoe je klanten overtuigt en hun behoeften peilt.

open_in_newwebsite

locatieBreda
diplomaAd
typeregulier, 120 EC
start1 september
taalvolledig Nederlands
opleidingsduur2 jaar deeltijd
accreditatiesNVAO
croho-code80036
Je werkt als verkoper of hebt een baan als medewerker verkoop binnendienst. Daarbij wil je doorgroeien in de commercie. Je leert bij de opleiding Marketing Management Associate degree deeltijd welke tools je dagelijks kunt inzetten om de marketing- en salesdoelstellingen van een bedrijf te behalen.

Tijdens de Associate degree Marketing Management krijg je een inleiding in marketing en sales. Je leert verkoop- en accountplannen ontwikkelen, calculeren en schriftelijk communiceren. Daarbij ontdek je hoe je functioneert in een operationeel-tactische omgeving. Je verdiept je in online marketing, marktonderzoek en projectmanagement. Ook spijker je jouw Engels bij tot B2-niveau.

De opleiding Marketing Management Ad staat midden in het bedrijfsleven. Samen met partners uit het werkveld zorgen we voor de ontwikkeling en uitvoering van het onderwijs. De docenten komen uit de beroepspraktijk. Bovendien is de opleiding kleinschalig en persoonlijk. Naast de deeltijdopleiding Associate degree kun je ook kiezen voor de Bachelor deeltijdopleiding Commerciële Economie. Deze deeltijdopleiding rond je af in 4 jaar.
Deze opleiding heeft meerdere vormen :

Waarom aan de Avans?

Deze deeltijdstudie staat midden in het bedrijfsleven. Samen met partners uit het werkveld zorgen we voor de ontwikkeling en uitvoering van het onderwijs. De docenten komen uit de beroepspraktijk. Bovendien is de opleiding kleinschalig en persoonlijk.
Vierjarige opleiding

Naast de deeltijdopleiding Associate degree kun je ook kiezen voor de Bachelor deeltijdopleiding Commerciële Economie. Deze deeltijdopleiding rond je af in 4 jaar.

Studieprogramma

Unsplashed background img 2
Bedrijf en markt in kaart

Je wilt ervoor zorgen dat de klant voor jouw bedrijf kiest en niet voor de concurrent. Dat vraagt inzicht in je sterkten en zwakten en in de kansen en bedreigingen.

In deze module ga je hiermee aan de slag. Je brengt je bedrijf en de omgeving in kaart en ontdekt waar je het verschil kunt maken.

Klantreisoptimalisatie

De wondere wereld van data. Overal verzamelen we cijfers en gegevens. In deze module leer je hoe je relevante informatie uit al die gegevens haalt.

Je leert wat je met de informatie kunt doen. En dit combineer je met de zoektocht naar de optimale klantreis naar jouw bedrijf en door jouw bedrijf.

Marketing en Sales Optimalisatie

In deze module leer je hoe je ervoor kunt zorgen dat je verkoop doorgroeit van 'goed' naar 'geweldig'. En aan welke knoppen je kunt draaien en op welk moment je dit moet doen.

Multichannel marketing

In deze module leer je denken als marketing(communicatie)professional. Je stimuleert de verkoop van producten en diensten door jouw doelgroep te activeren met een multimediale communicatiecampagne.

Onderzoek naar markt en klant

In deze module leer je hoe je onderzoek doet naar je markt en je klant.

Hoe je een onderzoek opzet. Waar je op moet letten en welke vragen je stelt. Hoe je de juiste klanten en kansen vindt. Hoe je de onderzoeksresultaten interpreteert. Dat leer je allemaal in de module Onderzoek naar markt en klant.

Professioneel verkopen

Je leert wat er komt kijken bij het verkopen van jouw dienst of product en hoe je dit aanpakt. Vanuit een gedegen voorbereiding en analyse leer je hoe je een verkoopgesprek voert en de deal sluit.

Social Selling & Content Marketing

In deze module leer je hoe je je marketingboodschap overbrengt via social media: in theorie én in de praktijk.

Vrije keuzeruimte

Je hebt de vrijheid om zelf een module te kiezen die het beste past bij jouw interesse en ambitie. Dit kan ook een module zijn van een andere opleiding van Avans.

Onderwijs

taal van onderwijs100% nl
avondonderwijsn.v.t.
afstandsonderwijsn.v.t.
onderwijsvormen
Tijdens het tweejarige programma van de Ad Marketing komen in de verschillende modules de volgende onderwerpen aan de orde (online) marketing, management, marketingcalculaties, marktonderzoek, statistiek, projectmanagement en consumentengedrag. Je focus ligt hierbij op het krijgen van een beeld van het bedrijf, de markt en de klant.
studielast
De deeltijdopleiding Marketing Management Ad volg je op maandagmiddag en -avond in Breda. In Den Bosch zijn de lessen op donderdagmiddag en -avond.

Let op: het kan zijn dat de lesdag tijdens de opleiding verandert.

Hoeveel tijd je besteedt aan je studie is afhankelijk van je ervaring en jouw situatie als student. Dat gaat bijvoorbeeld over hoe gemakkelijk je informatie verzamelt voor schrijfopdrachten, of je gewend bent om stukken te schrijven en of je ervaring hebt met presenteren.
bindend studieadvies
  • minimaal 45 EC in de eerste 24 maanden

Toelating en kosten

startmomenten

1 september 2024

aanmelding deadline : 1 juli 2024
wettelijk tarief : € 2150 (€1075 in het eerste jaar)
instellingstarief : € 6456

1 september 2025

aanmelding deadline : 1 juli 2025
collegegeld nog niet bekend

toelaatbare profielen
havo N&Teconomie of m&o of be
havo N&Geconomie of m&o of be
havo E&Mtoelaatbaar
havo C&M(economie of m&o of be) + (wiskunde A of wiskunde B) 
vwo N&Ttoelaatbaar
vwo N&Gtoelaatbaar
vwo E&Mtoelaatbaar
vwo C&Meconomie of m&o of be
MBO niveau 4toelaatbaar
toelatingseisen

werk naast de opleiding (duaal)
Tijdens de Associate degree Marketing Management heb je een relevante werkplek nodig die voldoet qua werkomgeving, werkniveau en het aantal uren per week. Op jouw werkplek heb je:

  • voldoende mogelijkheden om je te ontwikkelen
  • de beschikking over vakliteratuur en over regelgeving en materialen
  • een werkkring om de praktijkopdrachten in het kader van de toetsing uit te kunnen voeren.

Als je werkplek niet voldoet, kan het zijn dat je het advies krijgt om een andere werkplek te zoeken naast je opleiding.

Na de studie

Unsplashed background img 2

Beroepsperspectief / arbeidsmarkt

Wat kun je worden na de Ad Marketing Management? Na het behalen van je diploma ben je er helemaal klaar voor om een mooie baan te vinden. Jij geeft online en offline verkopen een flinke boost, of dat nu voor een klein bedrijf of een multinational is. De online verkopen stijgen elk jaar, waardoor steeds meer bedrijven staan te springen om jonge mensen met vaardigheden op het gebied van sales en online marketing. Onderscheidend zijn in de markt is van groot belang. Daar weet jij na deze opleiding Marketing Management alles van.

Potentiële beroepen

(assistent) marketingadviseur

Als marketingadviseur adviseer je bedrijven bij marketingvraagstukken. Daarnaast verricht je kwalitatief klantenonderzoek, help je bij de implementatie van een advies en adviseer je in brand management.

(assistent) marketingmanager

Je kijkt naar de wensen van klanten van een bedrijf om zo producten aan de man te brengen. Daarnaast adviseer je over nieuwe producten en nieuwe markten. Ook onderzoek je de vraag naar producten en kijk je naar de concurrentie.

(assistent) marktonderzoeker

Als marktonderzoeker doe je onderzoek naar de huidige en toekomstige markten en klanten. Je onderzoekt producten, trends, klanttevredenheid, onderliggende behoeften van klanten en het imago van het bedrijf; dus alle factoren die de vraag naar een product beïnvloeden.

(assistent) productmanager 

Je bent verantwoordelijk voor de complete levenscyclus van een product. Denk aan de productontwikkeling, marketing, financiële resultaten en kwaliteitszorg.

bron: StudieData

Contact

Student Support
E: studentsupport@avans.nl
T: 088-5257550
Meer informatie?
Bezoek de website van deze opleiding.

open_in_newwebsite