universiteiten

ArtEZ hogeschool voor de kunsten

ArtEZ hogeschool voor de kunsten leidt op voor beroepen waarin kunst, kennis en creativiteit centraal staan.bekijk
45 opleidingen, 2867 studenten

Avans Hogeschool

Avans Hogeschool behoort met 29.500 studenten, ruim 100 hbo-opleidingen (voltijd, deeltijd, duaal en Associate degrees) en 2.800 medewerkers tot de grote hogescholen van Nederland.bekijk
112 opleidingen, 28332 studenten

De Haagse Hogeschool

Op De Haagse Hogeschool draait het om nadenken, om kennis vergaren. Of je nu bij ons studeert, bij ons in dienst bent of met ons samenwerkt. We maken je nieuwsgierig, zetten je aan het denken.bekijk
85 opleidingen, 25220 studenten

Fontys Hogescholen

Fontys is een kennisinstituut met meer dan 4.100 medewerkers en ruim 42.000 studenten. Ons onderwijs is van hoge kwaliteit.bekijk
280 opleidingen, 44129 studenten

Hanzehogeschool Groningen

De Hanzehogeschool Groningen is volgens "Beste studies 2014" van Elsevier wederom de beste hogeschool van het Noorden (bron: Elsevier).bekijk
100 opleidingen, 26761 studenten

Hogeschool ISBW

ISBW zorgt ervoor dat je het beste uit jezelf haalt. Wij vinden dat interactie met andere deelnemers tot de beste resultaten leidt. Dat er aandacht moet zijn voor de vaardigheden om opgedane kennis daadwerkelijk toe te passen. Dat werken aan een vraagstukbekijk
36 opleidingen, studenten

Hogeschool Rotterdam

Hogeschool Rotterdam biedt een groot aantal opleidingen aan in de richtingen Economie, Gedrag en Maatschappij, Gezondheidszorg, Kunst, Media & ICT, Onderwijs en Techniek.bekijk
142 opleidingen, 34921 studenten

Hogeschool Utrecht

Bij Hogeschool Utrecht kun je kiezen uit opleidingen op het gebied van Communicatie&Journalistiek, Economie&Management, Onderwijs&Opvoeding, Gezondheidszorg, Maatschappij&Recht en Natuur&Techniek.bekijk
133 opleidingen, 35367 studenten

Hogeschool van Amsterdam

De Hogeschool van Amsterdam biedt studenten de mogelijkheid om het beste uit zichzelf te halen. Het onderwijs strekt zich uit over zeven interessegebieden, elk met een divers aanbod aan opleidingen.bekijk
139 opleidingen, 46243 studenten

Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

Ruimte voor kwaliteit: dat is de kracht van de HAN. Vanuit de campussen in Nijmegen en Arnhem verzorgt de HAN voor bijna 33.000 (internationale) studenten meer dan 80 bachelor- en masteropleidingen.bekijk
155 opleidingen, 32808 studenten

Katholieke PABO Zwolle

Katholieke Pabo Zwolle, oftewel KPZ, is een zelfstandige hogeschool. We hebben ruim 650 studenten en ongeveer 70 medewerkers. Studenten waarderen de KPZ al jaren als beste pabo en beste kleine hogeschool van Nederland. bekijk
3 opleidingen, 662 studenten

NHL Hogeschool

Persoonlijk, interdisciplinair, praktijkgericht en ondernemend, dát zijn de kernwaarden van NHL Hogeschool. Met deze kernwaarden willen wij onze ambities voor de komende jaren waarmaken.bekijk
125 opleidingen, 12087 studenten

NHTV internationaal hoger onderwijs Breda

NHTV Breda is een middelgrote, niet-particuliere instelling voor internationaal hoger onderwijs met vier locaties in Breda, zo'n 7.700 studenten uit meer dan 60 landen.bekijk
26 opleidingen, 7510 studenten

Stenden Hogeschool

Stenden Hogeschool is een internationale school met vestigingen in Leeuwarden, Emmen, Groningen, Meppel, Assen, Doha (Qatar), Bali (Indonesië), Bangkok (Thailand) en Port Alfred (Zuid-Afrika).bekijk
51 opleidingen, 10645 studenten

Van Hall Larenstein

Van Hall Larenstein is een university of applied sciences. Wij leiden hoogwaardige, ambitieuze en innovatieve professionals op die bijdragen aan een duurzame wereld.bekijk
36 opleidingen, 4217 studenten

Windesheim

Windesheim werkt als kennisinstelling aan kwalitatief hoger onderwijs, onderzoek en ondernemen.bekijk
49 opleidingen, 20098 studenten

student aantallen

totaal aantal studenten
258995studenten
127066man
131929vrouw
voltijd/deeltijd
253323voltijd studenten
5239deeltijd studenten
444duale studenten
aantal eerstejaars
22261eerstejaars man
23625eerstejaars vrouw
bron: DUO, okt 2015

VSNU

De VSNU, vereniging van universiteiten, wordt gevormd door de veertien Nederlandse Universiteiten. De VSNU behartigt de belangen van de universiteiten naar kabinet, politiek, overheid en maatschappelijke organisaties. Dit doet de VSNU door het faciliteren van debat, het ontwikkelen en uitdragen van gemeenschappelijke standpunten, het bijdragen aan reputatieverbetering van de universitaire sector en het maken van strategische keuzes om het wetenschappelijk onderwijs en onderzoek in Nederland te versterken. Daarnaast is de VSNU een werkgeversvereniging die overleg voert met overheid en werknemersorganisaties over de arbeidsvoorwaarden van de universitaire branche.
bron: vsnu.nl